martes, 24 de noviembre de 2009

PISSARRES DIGITALS III

Fa un temps en darrera vaig penjar, un vídeo que ens parlava de les pissarres interactives, presentada per Manuel, doncs bé avui penjo un altre vídeo que ens parla d'altres opcions que també es poden fer amb aquestes pissarres.
I podrem veure com resol preguntes que la gran majoria de mestres ens fem.


BALLARINS



*Observereu lo bé que ho fan! tan petitons i com es mouen!

ELS PREMIS NACIONALS D'EDUCACIÓ RECONEXIEN LA TASCA DE LA BLANQUERNA I D'UN DELS SEUS FUNDADORS

Com estudiant que sóc de Blanquerna vull informar d'una noticia que pertany a aquesta facultat i a la vegada felicitar-los ja que "ELS PREMIS NACIONALS D'EDUCACIÓ" premia la tasca que fa Blanquerna i on reconeix la trajactòria de la tasca professional.

L'escola de Mestres Blanquerna, que aquest any celebra el seu 60è aniversari, va ser premiada ahir en el transcurs de la Nit de l'Educació, que va ser presidida pel conseller d'Educació, Ernest Maragall. Durant l'acte, celebrat a l'Auditori, es van entregar diversos guardons que premien la qualitat de l'educació: els premis Catalunya d'Educació, el premi extraordinari de batxillerat, el premi Pere Calders i també els premis del concurs d'oratòria en diverses llengües.

Els premis Catalunya d'Educació, creats l'any 2001, reconeixen la trajectòria i la tasca professional de mestres, professores, professors, centres educatius i institucions. L'Escola de Mestres Blanquerna va rebre el guardó en la categoria d'institucions, dotat amb 6.000 euros, i que s'entrega a entitats que han contribuït a construir una escola de qualitat al servei de la societat catalana i que s'han distingit per la defensa dels seus valors.

 El pare Francesc Riu, un dels fundadors de Blanquerna, va rebre el premi extraordinari com a formador del personal directiu i del professorat de centres escolar. El premi Marta Mata, dotat amb 12.000 euros, va ser per a Anicet Cosialls, que va ser reconegut per la seva tasca docent i per les seves propostes per acostar la ciència a la ciutadania.

L'institut Esteve Terrades de Cornellà de Llobregat va rebre el premi en la categoria de centres docents, dotat amb 12.000 euros, amb el qual es reconeix l'aposta per la incorporació de les noves tecnologies a les aules i per la millora del coneixement de llengües estrangeres.
10/11/09 - Barcelona - EL PUNT

lunes, 23 de noviembre de 2009

SETMANA CULTURAL

La setmana cultural consta de 5 dies d'activitats programades per les assignatures que estem realitzant a la facultat. Aquestes són:
L'objectiu d'aquestes són veure que els infants tenen tot un món més enllà de l'escola per aprendre. I nosaltres com a futurs mestres saber que hi ha diferents entitats en el que podem organitzar activitats per ells.

Per resumi els 5 dies, ho fem a través d'un powerpoint en comú amb els membres de seminari. 

I el resultat a sigut el següent:  


*En el nom de l'activitat teniu l'enllaç amb la pag web

AUTISME

Per l'assignatura de Comunicació oral, escrita i digital, hem exposat una presentació oral amb l'acompanyament d'un power point. El tema escollit per mi i la meva companya Alba Montero, a sigut: L'autisme.
Autisme
View more presentations from Alba.
L'autisme, prove d'una paraula grega que significa a sí mateix. L'autisme, és un transtorn en el desenvolupament de les funcions cerevrals dels nens, que afecta a les seves posibilitats de comunicació emocional amb altres persones i a la organització de la conducta a la seva vida diaria. aquesta malaltia afecta més als nens que a les nens.

Els símptomes que tenen aquests nens són:

No somriuen:
en aquests nens, no els hi surt un somriure esporàdic, però tampoc sembla que estiguin ni tristos ni contents,bàsicament que no transmeten les seves emocions.

Mirada Perduda:
sembla que no miri a ningú.

Sordesa:
Quan algú els crida no fan cas i sembla que estiguin sords, però quan senten un soroll que no es el normal ràpidament es giren.

Agressivitat:
No controlen la seva agressivitat, fins i tot moltes vegades es poden pegar a si mateixos.

Sentiments:
No transemeten sentiments cap a les altres persones.


Moviments corporals:
és molt freqüent en aquests nens, que comencin a donar voltes sobre si mateixos o sentats i anar endavant i endarrera.


El joc:
per ells el joc simbòlic no existes, i el fan servir com una part del seu cos.

El llenguatge:
el llenguatge segons Síbon hi ha una tercera part dels nens que no parlen, però els que parlen es poden diferenciar en tres tipos: els que tenen Ecolialias, els que tenen llenguatge espontani i els que tenen capacitat comprensiva.

MOVIE MAKER

Windows Movie Maker és un programa que normalment ja el porta el propi Windows, sinó ens el podem baixar gratuïtament ja que és un programa lliure.

La utilitat d'aquest programa és la edició de vídeos, a través d'efectes, transicions, títols, crèdits, pista d'àudio, etc.

El procés d’utilització és ben senzill; i per comprovar-ho he realitzat un vídeo amb el proces següent:




Abans de començar a realitzar el muntatge amb preparo tot el material i programes adients que necessito per realitzar el següent vídeo. Hi aquests són:


  • Un text llegit anteriorment a l’assignatura Comunicació oral i escrita “Camins” de Sopa de cabra.
  • La cançó de “Bella’s lullaby”
  • El programa Audacity.
  • Imatges que tenen relació amb el text de “Camins” buscades en el buscador Google o bé fotografies meves de quan vaig fer el “Camino de Santiago” els anys 2004 i 2007, i guardades totes a la mateixa carpeta.
Quan ja tinc tot el material necessari per realitzar el muntatge començo a seguir els passos següents:


Primer de tot obro el Audacity i gravo llegint el text “Camins” i importo la música “Bella’s lullaby”, hi o deso amb format MP3, a la carpeta on tinc les imatges i les fotografies.


El següent pas és obrir el Windows Movie Maker, hi en ell importo totes les imatges i fotografies més l'audició en MP3.


El tercer pas és introduir en els quadres que es veuen en el programa a la part inferior totes les imatges, i per fer-ho el que tinc que fer es seleccionar cada imatge o fotografia i arrossegar-la fins on la vull col·locar, en aquest cas amb el text davant, per anar-les arrossegant amb un ordre que tingui sentit amb el que ens diu l'audició.  

Quan ja les tinc totes col·locades, introdueixo afectes, com per exemple: en algunes imatges lentitud, en altres en blanc i negra etc. I també introdueixo les transicions. Que que ho trobaré a la part esquerra del programa


Finalment arrossego l’audició i retoco les imatges per que tinguin una relació amb el que escoltem i el que veiem. I ho guardo en format vídeo i el "pujo" a Youtube per poder-lo penjar el  bloc.


El resultat a sigut el següent:



Text: Camins - Sopa de cabra
Veu: Neus Martínez
Música: Bella’s lullaby
- Twilight