viernes, 23 de octubre de 2009

CULTURA LLIURE I PROGRAMARI LLIURE


La cultura lliure és un moviment social basat en la creació de difusió i elaboració de programaris lliures i té per missió contribuir a la reconstrucció de les regulacions dels “drets d’autor”.

El programari lliure es defineix com aquell que garanteix, simultàniament, quatre llibertats:
  • La llibertat d'usar-lo amb qualsevol finalitat.
  • La llibertat d'estudiar-lo i adaptar-lo a les nostres necessitats.
  • La llibertat de redistribuir-lo a tercers.
  • La llibertat d'introduir-hi millores i fer-les públiques a fi que se'n beneficiï tota la comunitat.
Són habituals les reflexions al voltant del copyleft (conjunt de llicències que poden aplicar-se a creacions informàtiques), drets d’autor (copyright), etc.



****ACTIVITAT****

A continuació veurem 4 casos, en el que cal esbrinar quina és la correcta, i explicar per que ho és i per que les altres no.


PRIMER CAS

El professor d'educació física diu als seu alumnes: "Per demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Jordan Collezione 20/3" per a poder fer les pràctiques de basquet.

Incorrecta
Un mestre, professors etc., no pot exigir una marca de sabates per fer unes activitats concretes, ja que a l'escola es treballa amb igualtat, i no tots els alumnes tenen el mateix nivell econòmic a casa. Relacionat amb la cultura lliure, el mestre estaria exigint, no deixant triar.
SEGON CAS
Estem a classe fent un projecta col·laboratiu de ciències i diem als postres alumnes: Aneu a Google, cerqueu imatges sobre la terra i les aneu enganxant i comentant al Word.
Incorrecta

En un primer moment podria pensar que aquesta es la correcta ja que l’infant lliurement tria ell les fotografies en el Google. el demanar-li que aquestes les enganxi en el Word ja el professor esta obligant al nen en que les enganxi en un programa en especial. I deixa de ser lliure, ja que aquest per tenir-lo s’ha de pagar.
TERCER CAS
Per a preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic PowerPoint en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2007, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten i la propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.

Incorrecta

És veritat que avui en dia tots els ordinadors ja tenen instal•lats el Microsoft office, però això no vol dir que aquest sigui del 2007 com diu la professora, demanar el powerpoint, del 2007 no esta deixa'n llibertat, ja que poder molts d'ells tenen una versió mes antiga, això si una versió mes nova entraria dins de programari lliure ja que aquest te'l pots baixar gratuïtament.

QUART CAS


El professor de ciències, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares".


Correcta


Els infants són lliures de agafar les postals. I les que vulguin, en cara que en un primer moment avia pensat que aquest cas era incorrecta, ja que el mestre
els hi diu que triïn una postal. I si l’infant vol tria un altre souvenir?. Però ells són lliures de poder triar la postal que volen agafar o sinó volen agafar cap, ningú els obliga, i alhora ningú els esta dient teniu que agafar aquesta postal  per exemple del paisatge verd.

lunes, 19 de octubre de 2009

AUDACITY


Audacity és un programa gratuït, que ens podem baixar d'internet. Aquest és fàcil de fer servir i la seva funció és la de realitzar gravacions i edicions. On es poden gravar veus a temps real, sons etc. També podem retallar, copiar i enganxar diferents sons, músiques, veus... Un cop finalitzat ho podem importar en diferents formats: MIDI, RAW, WAV, MP3 i edició de pistes varies.

 La millor manera d'aprendre a utilitzar aquest programa és fent varies proves.

Desprès de fer les respectives proves ens hem ajuntat la Sara Orantes, Sara Mirada i jo per gravar unes cites sobre l’educació infantil. Que a continuació les podreu escoltar.
La realització ha sigut d'aquesta manera:


Primer de tot Gravem les veus i les importem en format WAV. Per gravar necessitem un micró compatible amb la targeta de so i si obrim el programa, veurem un boto vermell (el de gravació) li donem i comencem a parlar.

En aquest cas són 6 cites triades per realitzar aquesta audició:

Necessitem bons educadors, és adir professors i pares.

És important l’educació que rep un infant, ja per part dels pares com dels professors, sobre tots els primers anys de vida.

On hi ha educació no hi ha distinció de classes.

Com educadors, no podem fer distinció amb els alumnes. Tot infant té al mateix dret, i no ens ha d'importar don bé ni de quina classe social és.

Si volem educar un infant l’hem d’educar a ell i també el seu ambient. Com que tots els infants viuen en un context, hem d’educar l’infant i el context, els dos.

No podem educar un infant, a la ciutat com si fóssim a la muntanya ens hem d'adaptar el context. Però si podem adequar aquest context per fer una educació millor.

Per educar un infant fa falta la tribu sencera.

Els pares i professors són els principals educadors de l’infant però el seu entorn com familiars, amics, context també educant aquest infant.

El principal objectiu de l’educació no és el d’ensenyar-nos de guanyar-nos el pa, si no en capacitar-nos en fer més agradable cada tast.

Hem d’educar els infants de manera que valorin el que tenen. I no nomes que ho valorin sinó que també ho visquin.

El cervell no és un vas que s’ha d’omplir, és una llum que s’ha d’encendre.

Les persones se les ha d’estimular. No obligar-les aprendre de memòria les lliçons, normes, etc. sinó que aprenguin gaudint.


Un cop tenim les pistes de veu guardades, les tornem a importar en el programa ja que les hem anat gravant una en una i quan les tenim totes col·locades una sota l'altre les ordenem en el ordre que les volem escoltar.

Cada pista, té la seva intensitat de só, volum, silenci etc, cal retocar-les per que no hi hagi gran diferencia entre elles.

Quan ja les tenim, importem la música, en aquest cas "FELL DE ROBBIE WILIAMS", per poder sentir les cites que hem gravat prèviament, cal retocar el só, posant la intensitat que volem a través del boto que diu "Envolope tool", que el trobarem a ma esquerra, a dalt.

El següent pas és guardar-ho en format MP3 per donar-ho per finalitzat.

Un cop ho tenim enllestit per poder-ho publicar en el bloc cal entrar o bé a la pàgina web Goear: Clica aquí o Esnips: Clica aquí; tant en una pàgina com l'altre cal registrar-se per poder penjar l'audició. En format MP3 en el cas de Goear i en WAV en el cas de Esnips.

I ja per acabar el pengem, aquí per que els visitants del nostre bloc puguin veure el resultat, del nostre projecta.

 LA NOSTRA AUDICIÓ